zaterdag 29 juni 2013

Einde schooljaar

Het zit er op, dat schooljaar!
Voor de kinderen dan toch.
Ik ga, zoals vele andere leerkrachten, nog even door.
Maar toch, op een ander tempo en met minder druk.

De laatste weken kon het wel tellen qua drukte!
Even rustig blogjes bekijken en reageren
zat er niet altijd in.
Dan merk ik pas hoe snel ik dat mis!

Al van in de paasvakantie had ik beslist wat ik voor de juffen wilde maken.  Waarom ik die bedankingscadeautjes toen niet maakte, is me nog niet helemaal duidelijk.
Het werd deze week dus laat-avond(-net niet-nacht-)werk.


Zonnebrilzakjes volgens haar duidelijke uitleg.


Met restjes stof.
Restjes van een rokje en jurkje van grote mini voor haar juffen
en restjes van een rokje en jurkje van kleine mini
voor de juffen van kleine mini.


Met bijhorende tekst en tekening.
Ah ja, het moet toch nog een beetje van de kinderen komen.
(Misschien waag ik me volgend jaar aan een naaiproject MET kinderen,
zoals ik vele medeblogsters zo moedig zie doen.)

De meester van de tekenles van grote mini
kreeg een pennenzak.
("Want mama, meester Brecht heeft echt maar een klein pennenzakje!
Maak jij een nieuwe voor hem?")
Grote mini knutselde nog een potlood en gum 
van het merk 'Brecht' voor erin.
In mijn haast vergat ik daar een foto van te nemen.
Spijtig, want ik was wel trots op het resultaat.
Haar handleiding was erg duidelijk.


2 opmerkingen:

  1. Hè ben je je pennenzak vergeten te fotograferen? Jammer!!
    Maar die brilhoesjes zijn héél leuk!

    BeantwoordenVerwijderen