zondag 14 september 2014

Voor Emma

Emma is de BFF van grote mini.
Haar hartsvriendin,
haar buurmeisje,
haar chirovriendin,
enfin, u bent wel mee in het verhaal.

Emma gaf een verjaardagsfeestje.
Grote mini koos weloverwogen
een BFF- hangertje uit
in de winkel.
(zo een hartje uit 2 delen, 
zodat ze elk een deel kunnen dragen.
Ach, hebben we niet allemaal
zo'n kitsch-periode doorgemaakt?)
Nu, dochter tevreden,
en nog meer tevreden toen ik voorstelde
om ook nog een tas te naaien voor Emma.
Grote mini koos een tas 
van mijn pinterestbord.

Ik noteerde enkele afmetingen
en probeerde de patroondelen
uit te tekenen.

Grote mini koos een stofje uit de kast
en deze tas werd het resultaat!


De hengsels maakte ik wat langer.
Dat draagt gemakkelijker over de schouder.
Aan de ruches maakte het mama'tje
een rolzoompje met haar overlock.


Ik voerde de tas met een effen rood katoen.
Van dezelfde rode stof
maakte ik nog een grote strik.



stofjes: ooit verhuisd van de stoffenkast van het mama'tje naar de mijne
patroon: zelf getekend naar een pinterest-voorbeeldtas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten