zondag 13 januari 2013

Sparkel

Klinkt dit bekend?  Ontelbaar veel mutsen in de kast, maar geen enkele is door grote mini draagbaar bevonden.  De ene is te klein, de ander te groot, een boel andere zijn te stom, ... 
In december liet ik met een zucht toe dat de 2 mini's met een kerstmuts op het hoofd naar school vertrokken.  Maar eens de hele kerstperiode achter de rug, staat het toch wat raar, niet?
Frank en Sabine voorspellen een winterprikje.  Een muts is dus wel nodig! 
Wil ik zaterdagnamiddag nu wel juist langs de Zeeman rijden, zeker?  Een heel rek bollekes wol in alle kleuren riepen me naar binnen.  En voor die prijs mag een projectje al eens mislukken.  Dat gaf dus goede moed.
'Sparkel' werd het, in roze en paars.  (Bestaan er andere kleuren voor meisjes?)  Het glansdraadje dat er in verweven zit, zorgt voor een glitter die door de 2 mini's onmiddellijk goedgekeurd werd.


Een geschikt (lees: eenvoudig) modelleke vond ik hier.  Ja, we blijven fan van de Zeeman!  Voor iemand die al in jaren geen afgewerkt breiprodukt heeft kunnen afleveren zag het er wel haalbaar uit.
Terwijl ik aan het breien was, zag ik proporties groeien die me niet zo OK leken.  Gaandeweg, paste ik het patroon wat aan.  Vraag me niet meer hoe, ik deed maar wat.  

Dit was het eerste resultaat voor grote mini.  Er zit een vreemde hobbel bovenaan. Ik vermoed dat de minderingen wat te dicht opeen kwamen.  



Maar grote mini is er helemaal wild van.

Rond de mond van grote mini ziet u een combinatie van choco met een geïrriteerde rode huid veroorzaakt door een verkoudheid.

"Goe bezig!" dacht ik bij mezelf.  "We doen voort voor kleine mini."  Het roze model leek wat losjes.  "Laat ik maar wat minder steken opzetten." dacht ik.  72 steken i.p.v. 82.  Het boordstuk maakte ik iets minder lang en de minderingen kon ik beter verdelen.  En toch ...

Nu was het wel de bedoeling dat de paarse muts iets kleiner zou zijn, maar zò klein?  Gelukkig zijn de bollen wol groot genoeg voor een nieuwe poging.  Wordt vervolgd... 

1 opmerking: