maandag 28 oktober 2013

Dames en Heren, het is een ... broek!

Misschien herinnert u zich
deze nog?
Een broek die ik nog eind vorige winter 
wilde afwerken en dragen...
Niet dus.

Toen de broek zo goed als af was
en ik aan een laatste pasbeurt toe was,
bleek de broek aan de taille
serieus te groot!

Tailleband en zijnaden losmaken, dus.
Innemen en opnieuw spelden, dus.
Daar stopte het
al die maanden geleden.

Vol goede moed ging ik zaterdagavond verder.
Zijnaden en tailleband 
terug dichtnaaien,
Een zoomke,
jawel, met een blindzoomsteek!
(Even Youtube moeten raadplegen, 
want ik begreep de tekening 
in de handleiding van mijn naaimachine niet.)
Mega-trots ging ik die avond slapen.
Ik had de broek afgewerkt!

Mijn trots verdween al snel de volgende dag
toen ik de broek na een strijkbeurt
aantrok.
Ofwel ben ik op 1 nacht tijd kilo's afgevallen,
ofwel is er iets mis gegaan.
(Ik vermoed het laatste.)

Resultaat:
De broek is af,
ik draag ze,
maar mooi aanpassen 
mag u niet verwachten!
Door alle aanpassingen
zitten de zakjes ook helemaal niet meer goed.
Maar ik torn het niet meer los!!




Enige troost:
misschien lukt het volgende
naaiprojectje
wel beter!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten